rem_1Після повного закінчення всіх монтажних робіт, встановлення необхідних контрольно-вимірювальних приладів, автоматики, систем мастила, пристрою вентиляції та підлоги верхнього покриття, приступають до пробного пуску та випробувань насосного агрегату.

Перед пуском роблять ревізію затягування кріпильних болтів, різьбових з’єднань та сальників. Перевіряють мастило в системі і стисненим повітрям видаляють грязьові відкладення та пил. У картер, муфти та редуктор заливають чисту свіжу олію. Вручну прокручують муфту, контролюючи при цьому плавність обертання та відсутність ривків. Якщо агрегат призначений для подачі гарячих речовин, необхідно перед пуском парою з температурою не нижче 40°C від рідини, що перекачується, прогріти насос. Засувкою, що знаходиться на напірному трубопроводі, регулюють продуктивність і напір рідини агрегату. Перший пуск насоса необхідно проводити за малого навантаження.

Послідовність операцій з пуску відцентрових насосів наступна:

  • Закривають усі наявні засувки та крани на всіх трубопроводах та КВП, крім засувки на всмоктувальному трубопроводі, яка може бути максимально прикрита на 80%;
  • Відкривають крани до охолоджувача, сальників та підшипників для подачі на них змащувальної речовини;
  • Відкривають випускний кран для повітря. Заповнюють насос та всмоктуючий трубопровід робочою рідиною;
  • Закривають випускний кран для повітря. За наявності байпасу відкривають його;
  • Запускають двигун і відкривають крани манометрів;

УВАГА! Заборонено запускати насоси з відключеною системою охолодження та не заповнені робочою рідиною. Забороняється робота насоса понад 2-3 хвилини з перекритою засувкою напірного трубопроводу.

  • При досягненні необхідної частоти обертання валу та номінального тиску на напірному трубопроводі відкривають засувку напірного трубопроводу. Відкривати треба поступово, щоб мінімальне проходження рідини тим самим уникнути перегріву двигуна і насоса. Якщо є байпас, його перекривають;
  • Контролюючи по КВП рівномірне зростання навантаження на двигун, відкривають засувку на напірному трубопроводі до робочого значення.

УВАГА! При виникненні перевантаження необхідно негайно вимкнути агрегат, виявити та усунути причини несправності.

  • Для зупинки повільно перекривають засувку на всмоктувальному трубопроводі, потім на напірному і вимикають електродвигун.

У процесі роботи треба контролювати показання КВП. Опір у трубопроводі, що подає, внаслідок не до кінця відкритої засувки або засмічення, може призвести до підвищення тиску.