балансування насосів у Сумах

балансування насосів у Сумах

Найголовнішою умовою нормальної безпечної роботи насосного обладнання є збалансована робота основних рушійних частин. Порушення балансу в них призводить до підвищеного рівня вібрації, биття частин одна про одну і, як наслідок, поломки, вихід ладу.

Уникнути такого сумного сценарію дозволяє своєчасне балансування насосів. Така процедура в обов’язковому порядку виконується виробником при складанні насоса. Вона також є обов’язковою при капітальному ремонті насосного обладнання, а також при поточному ремонті в тих випадках, коли вібродіагностика показала перевищення значень вібрації для даного типу насосів.

Балансування насосів є обов’язковим при проведенні ремонтних робіт у системах водопостачання та водовідведення, паливно-енергетичному комплексі, атомній енергетиці, нафтопереробній та хімічній промисловостях, машинобудуванні, металургії.

Якісно проведена вібродіагностика насосів дозволяє не тільки виявити перевищення належних показників вібрації, але й дає можливість визначити їхню причину та природу. Якщо вібродіагностика показала порушення жорсткості в системі фіксації насосного обладнання, то насамперед звертають увагу на цілісність фундаменту та кріплень.

Якщо вібродіагностика показала критичні вібрації в самому агрегаті, то балансування насосів є обов’язковим. Основною причиною підвищених вібрацій насоса є розбалансування робочого колеса. Саме воно є тим слабким місцем, яке найчастіше схильна до розбалансування внаслідок високих швидкостей обертання і впливу на нього природних сил зносу.

Балансування коліс насоса буває двох типів – статичне та динамічне.

Статичне балансування (колеса, ротора) насосів

У більшості випадків для невеликих низькошвидкісних насосів статична балансування буває достатньою для досягнення нормальних показників балансу. Статичне балансування коліс насоса виконується на призмах. Якщо при приведенні колеса в обертання воно зупинятиметься в тому самому положенні – певна ділянка знаходиться знизу, то саме цю ділянку і використовують для балансування шляхом зняття з неї деякого шару металу.

Метал з ділянки знімається на наждачному колі або токарному верстаті залежно від величини колеса та похибки. При цьому дуже важливо правильно вивірити відстань від наждачного кола до колеса насоса таким чином, щоб зняття металу відбувалося тільки з певної ділянки, а решта поверхні колеса залишалася незадіяною. Подібне балансування може бути довірене лише слюсарю високої кваліфікації.

Динамічний баланс (колеса, ротора) насосів

Це балансування, яке виконується при обертанні робочого колеса на швидкостях, наближених до робітників. Така процедура є обов’язковою для робочих коліс насосів, у яких висота колеса приблизно дорівнює його діаметру, оскільки дисбаланс у таких коліс може бути в декількох площинах і статичним балансуванням його не виправити.

Динамічна балансування насосів здійснюється на спеціалізованому балансувальному верстаті. При цьому в першу чергу проводиться роздільне балансування робочих коліс насоса і ротора, потім проводиться складання всього агрегату з маркуванням деталей, що обертаються для подальшого балансування.

Балансування робочого колеса насоса на балансувальному верстаті та його якість багато в чому залежать від якості самого верстата, від того, наскільки добре оброблено його оправлення, оскільки воно є запорукою точної концентричності робочого колеса до цапф. Призми верстата повинні бути достатньо жорсткими, щоб утримувати вагу робочого колеса з оправкою та не деформуватися при цьому, а грані призми не повинні мати дефектів, здатних вплинути на точність балансування.

Після балансування кожного робочого колеса та ротора проводиться збирання та центрування валів у зборі. Ця операція також виконується на спеціальному балансувальному верстаті та її завданням є досягнення положення співвісності валів у зборі.

Складання всього насоса теж має безліч нюансів, що впливають на збалансованість його роботи. Найголовніше завдання при складанні насоса – це досягнення необхідного значення поздовжнього переміщення валу і коліс у зібраному вигляді в напрямних зібраного корпусу. При цьому зазори між корпусом та робочими колесами мають бути мінімальними. Недотримання цих двох умов веде до підвищених витоків. Для того щоб цього уникнути, насос під час збирання піддають випробуванням. Спочатку протягом декількох годин при повному навантаженні відчувають приводну частину, а потім протягом 2-3 годин